© 2008 Ballerup Cykel Motion

29032016 22:12:47

Hallandsåsen 14. august 2011

9 medlemmer fra klubben ”besteg” Hallandsåsen. Se turbeskrivelse her og billeder her.

Grillaften den 29. Juli 2011

Vores grillaften den 29. juli var rigtig hyggelig. Det var dejligt varmt, så vi kunne sidde under halvtaget ved kubhuset hele aftenen. Der var gang i bøffer, pølser og hvad ellers folk havde med til Grillen.

Og der blev fortalt en masse cykel- og røverhistorier.

Isefjorden rundt den 3. Juli 2011

Vi var 9 morgenfriske cyklister som startede fra Ballerup Rådhusplads kl.8.00. med kurs mod Hundested, hvor vi tog færgen til Rørvig.

Vejret var fint med sol og 18 - 28 gr. i løbet af dagen. Fra Rørvig kørte vi til Nykøbing over Egebjerg og Plejerup til Audebo Dæmningen hvor vi spiste frokost ved et Ishus og Grillbar. Hvor man kunne få hvad man havde brug for. Derefter gik turen til Holbæk gennem Dragerup og over Munkholmbroen til Borrevejle Vig, hvor vi holdt kaffepause ved købmanden. Klubben gav kaffe og et stykke kanelstang. Efter lidt eftermiddagshygge gik turen videre uden stop til Ballerup.

Det var dejligt at se at der var 5 af vores nye medlemmer der deltog i turen.

Den yngste der var med på turen var Mikkel på 14½ år, og han så ikke særlig træt ud da vi kom til Ballerup, efter en tur på ca. 160 km., selvom han kørte i front en del af turen.

Den ældste der deltog var Orla på 68 år.

Nattergaletur.

Den 7. juni havde vi vores årlige nattergaletur. Der var et flot fremmøde. Vi startede med at drikke vores medbragte kaffe og spise et par stykker kage. Kl. 20.30 begyndte vi på gåturen rundt om Søndersø. Det var det dejligste vejr, helt vindstille. Da vi havde gået 1/4 af turen begyndte nattergalene at synge og så kunne vi hele tiden høre nogle der sang resten af vejen rundt. Vi tog en pause ved et nyopført fugleudkikstårn hvor vi nød udsigten over søen et stykke tid, før vi gik de sidste kilometre tilbage til parkeringspladsen.

Så er det frem med raceren...

Foråret er kommet og det er tid at få raceren ud at rulle. Vi mødes som sædvanligt søndage kl. 0900 ved rådhuset bortset fra første søndag I måneden, hvor der er morgenmad i klubben kl. 0830.

Husk også at vi har torsdags ture kl. 09:00 fra hjørnet af hold-an-vej og vestbuen.

Vinterkonkurrencen er slut.

Vintersæsonen er slut, og pokalen for at være den mest aktive gennem vinteren gik i år til John Olsen, tæt forfulgt af Birgit og med Orla på en 3. Plads. Det samlede resultat kan ses her.

Vi cykler igen!

Det meste af sneen er smeltet og der er så småt kommet gang i cyklingen igen. Så medmindre cyklen er druknet i smeltevandet, så fat den og kom med ud på søndagsturen.

_______________________________________________

Glædelig jul og godt nytår

De sidste søndage har cykelklubben grundet vejret udviklet sig til lidt af en hygge- og kaffeklub, idet det kun er meget få, der ankommer i cykeltøj med cykel. Der bliver først morgenmad og træning igen søndag den 2. januar 2011.

Klubben ønsker alle medlemmer og venner/bekendte af klubben, en rigtig glædelig jul og et godt nytår.

Coast to coast 2010

Ballerup Cykel Motion har haft 7 medlemmer I Pyrenæerne og cykle cost to cost. Læs om turen her og se flere billleder her.

En super tur, hvor der de første dage blev smilet af Kirstens nye cykel med 34 - 34 gearing, men senere på ugen blev det afløst af en missundelse fra flere af deltagerne på vej med toppen....

wp3e20a6ef_0f.jpg wp53b78129_0f.jpg

Klar til dagens tur.       Holdets følgebil vakte en vis opsigt. afholdelse.

________________________________________________

Vinterafslutning

Søndag den 28. marts 2010 var det afslutning på vintersæsonen. Efter morgenmad og den sædvanlige cykeltur, var der frokost med list til ganen i klubhuset.

Der har trods den megen sne, været god tilslutning til cyklingen hele vinteren. Kurt  har været den flittigeste og vandt således vinterpokalen, som han fik overrakt af sidste års vinder Ras. På de efterfølgende pladser kom John O og Kirsten.

________________________________________________

Hubertusjagt.

I mange år har BCM været i dyrehaven den dag der er Hubertusjagt.

De sidste 5 år har vi på vores æresmedlem Luffes initiativ, mødtes ved Peter Lieps hus, hvor Luffe har budt på Gammel Dansk og småkager. Der har været dækket op med Luffes håndtegnede dug, på den store træstub næsten over for Peter Lieps hus.

Luffe som er blevet 82 år kommer altid cyklende, selvom han bor på den modsatte side af Lyngby. Hvert år er flaget hejst ved Peter Lieps og hvis de har glemt det skal luffe nok få husket dem på det.

På billederne ser man de flotte efterårsfarver i baggrunden.

________________________________________

Kvinder klarer sig selv!

Odsherred den 12. juli 2009

Vi kørte i biler til Grevinge Kirke, og så førte Birgit os rundt på alle de bakker der var i området. Vi fik kørt op af Høve Stræde og op til parkeringspladsen, hvor vi nød udsigten ud over Sejerøbugten. Asnæs Indelukke tog vi to gange. Kårup Bakke fik vi også to gange. Vi var på Stenbjergbakken og alle de andre bakker der var ind imellem. Og så kørte vi ned af flere af Redningsvejene, hvor der hver gang var en god bakke når vi skulle tilbage igen.

Vi fik kørt 82 km.

I Veddinge Bakker fik Birgit en punktering, og som det fremgår af billedet er det noget kvinder klarer selv ;-)

Birgit, Kurt og Hans Christian der kæmper sig op af Kårup Bakken.

Isefjorden Rundt. 156 km. den 28. juni 2009

Fra Ballerup cyklede vi til Hundested og tog færgen over til Rørvig. Fra Rørvig cyklede vi mod Egebjerg. Vi tog en lille pause ved Annebergsamlingerne, lidt uden for Nykøbing, hvor Hans Christian tog et billede af os andre. Derefter gik turen over Siddinge Dæmningen - Ærtebjerg - Plejerup og Audebo Dæmningen til Hagested og Holbæk. Ved Munkholmbroen købte vi noget og spise og ikke mindst noget at drikke, for det var dejligt dansk sommervejr, når det er bedst. Med fornyede kræfter fortsatte over Roskilde og hjem til Ballerup.

Næsten 4*15 tøserunder...

Minna med nr. 1119 kørte Tøserunden i lørdags d. 6. juni, sammen med 3 veninder.  Det var 15. gang de kørte den. Der er kun en gang. hvor den ene har været forhindret i at deltage, ellers har de kørt den sammen alle 15 gange. "Godt gået".

Det var temmelig blæsende, så der var mange der gav udtryk for at det havde været en hård tur. Men Minna er vant til at cykle i alt slags vejr, så hun beklagede sig ikke..

Søndagstræning

Turen til John og Toves sommerhus 14. juni er aflyst, men der er almindelig træning fra rådhuset kl.0900. Vi ses!

Ryttere klar til søndagstræning...

Nattergaletur 3. juni 2009

Vores årlige nattergaletur blev vellykket, der var masser af nattergale. Vi startede med at drikke kaffe kl. 20.00, hvorefter vi gik venstre om Søndersø, ca. 5½ km.

Da vi havde gået et par km. hørte vi den første nattergal og så hørte vi nattergale resten af turen rundt. Det er en imponerende stemmepragt de små fugle har.

Det blæste ellers godt da vi startede, men vinden havde næsten lagt sig da vi kom tilbage til bilerne ved 22 tiden.

Det var helt rart med en frisk gåtur, når man er vant til at det meste motion foregår på en racercykel.                                      Kirsten

_________________________________________

Turberetning... Kanelstang I 4 stykker....

Vintercyklingen 2009 er afsluttet

- nu skal racercyklen frem!

Søndag den 29. marts var sidste tur på vintercyklen i denne omgang. Efter dagens cykeltur, var der den traditionelle forårsafslutning, med hyggelig frokost og chokoladekage med is, alt sammen fremtryllet af Kirsten.

Det blev udelt præmier til de medlemmer, der havde flest point. Pointene er skrabet sammen gennem vintersæsonen, ved at møde flittigt frem og deltage i søndagstræningen med fradrag for punkteringer…

Bestyrelsen har i denne sæson været flittige, idet de første 3 pladser var besat af medlemmer fra bestyrelsen.

Nr. 1 – Ras med 73 point, fik vandrepokalen og en flaske rødvin

Nr. 2 – Kurt med 69 point, var meget tæt på,

men måtte nøjes med en flaske rødvin

Nr. 3 – Kirsten med 58 point, fik ligeledes en flaske rødvin.

Se slutstillingen her!

Kassereren overrakte præmierne. Hun ville ligeledes have taget nogle billeder, hvis ikke det var fordi hun var lidt træt i ansigtet efter at have tilbragt 240 km på raceren dagen før og tænkte derfor ikke lige på at tage kameraet medJ